Air = H20

Molekul Air tulen adalah H2O (2 atom Hidrogen + 1 atom oksigen) 


Tubuh manusia memerlukan air tulen (H2O) dan mineral secukupnya, tetapi bukan mineral yang bersumber dari air, sebaliknya mineral yang berasal dari buah-buahan, sayur-sayuran, ikan atau daging.

“Mineral dalam air bukan organik tidak dapat diserap oleh tubuh kita” (Dr. Norman W. Walker, Ph.D; dalam Jurnal Nutrisis Kimia dan Penelitian Norwak, New York)

“Mineral bukan organik yang terdapat dalam air bila masuk ke dalam tubuh akan mendap kerana tidak dapat diserap oleh tubuh kita” (Dr. Paul Bragg, N.D. Ph.D; dalam bukunya The Shocking Truth About Water)

“Air dari mata air pegunungan tidak sesuai untuk tubuh manusia kerana mengandungi mineral bukan organik yang tidak diperlukan, tidak dapat diurai dan tidak dapat dikeluarkan oleh tubuh, mineral ini dapat bercampur dengan kolestrol dalam darah sehingga mudah terbentuk plak tebal dalam saluran darah” (Harvay and Marlyn Diamont, dalam bukunya berjudul Fit For Life)

“Tidak ada nutrisi yang penting yang larut dalam air yang diperlukan oleh manusia untuk kehidupan atau kesejahteraan” (Allan McDaniel,MD dalam bukunya Water-Whats in for you)

Oleh yang  demikian, mineral yang terkandung dalam air adalah trace mineral.

Salah satu cara terbaik untuk menghasilkan air tulen (H2O) adalah melalui proses Osmosis Songsang (Reverse Osmosis).

Tempah di sini, Sistem Penulenan Air (RO=H2O) COWAY

 

No comments:

Post a Comment